Nie powiem, żebym był graczem. W życiu postawiłem może z dziesięć zakładów, głównie podczas Euro, gdy kumple wpłacali po dwadzieścia złotych i krzyczeli na bramki. Hazard kojarzył mi się z dymem papierosowym, tanimi automatami w spelunkach i facetami, którzy stracili więcej, niż mieli. Sam wolałem bezpieczne życie. Rachunki na czas, żadnych kredytów, nawet Lotto omijałem szerokim łukiem. Aż do pewnego piątku.
Pracuję jako kurier. Jeżdżę po mieście od rana do wieczora, czasem do nocy. Lubię to – jestem sam, nikt nie zagląda mi przez ramię, a dodatkowo poznaję fajnych ludzi. No, przeważnie. Tego dnia zepsuła mi się klima w busie. Sierpień, płyta asfaltu nagrzana jak patelnia, a ja w środku siedzę we własnym soku. Klientów miałem na głowie dwudziestu, a piątkowe popołudnie to jak wyścig z czasem. Każdy chce paczkę przed weekendem, każdy dzwoni i pyta "a za godzinę będzie Pan?".
Koło siedemnastej miałem puste okno. Zjadłem byle co na stacji benzynowej, a że kończyłem akurat w okolicy swojego bloku, wstąpiłem do domu na szybki prysznic. Wskoczyłem w czyste dresy, usiadłem na chwilę, żeby złapać oddech, i wtedy spojrzałem na telefon. Wiadomość od siostry: "Masz może jakiś kod do kasyna? Kumpela mówiła, że coś teraz dają za darmo, ale nie wiem co".
Zaśmiałem się pod nosem. Moja siostra – ostatnia osoba, która kojarzyła mi się z hazardem. Ona nawet gry w karty nie lubi, bo "za dużo kombinowania". Ale ktoś jej musiał podrzucić jakiś link, a że jest ciekawska jak сорока, to postanowiła sprawdzić. Przekazała mi tylko nazwę. Stwierdziłem, że nie mam nic do stracenia. W końcu deszcz lał na dworze, następną trasę zaczynałem dopiero za dwie godziny, a przeglądanie tych samych rolek na Instagramie działało mi już na nerwy.