Jestem grafikiem komputerowym. Brzmi fajnie, prawda? Siedzisz w ciepłym biurze, popijasz kawę, rysujesz jakieś banery. Rzeczywistość jest jednak taka, że po dziesięciu latach w tym zawodzie masz już dość patrzenia na ekran. Każdy projekt zlewa się w jedną, szarą plamę. Klienci wiecznie zmieniają zdanie, a terminy gonią. Zaczynałem z pasją, teraz to po prostu robota. W zeszłym miesiącu dopadła mnie totalna niemoc twórcza. Siedziałem do trzeciej nad ranem, próbując wykończyć layout sklepu internetowego, i czułem, jakbym wbijał sobie szpilkę w oko. Włączam Netflixa – nudne. Instagram – znajomi pokazują tylko idealne życie. Sięgnąłem po piwo, ale nawet ono nie smakowało.
Wtedy przypomniałem sobie o starym koncie. Kiedyś, z nudów, zarejestrowałem się na stronie pewnego kasyna. Nie grałem poważnie, ot, kilka euro na automaty. Hasło zapisałem w notatniku, a samą kartę schowałem głęboko w szufladzie. Myślałem, że to przeżytek. Ale tamtej nocy, zamiast scrollować bez celu, pomyślałem: a czemu nie? Znalazłem zakładkę w telefonie. Strona wyglądała znajomo, ale odświeżona. Wszedłem na vavada com pl i od razu poczułem znajomy dreszczyk. Zaległości na koncie? Zero. Postanowiłem doładować symboliczną stówkę. Bez wielkich planów, bez strategii. Miałem ochotę na coś prostego, coś, co odciągnie myśli od pracy.
Zacząłem od gry w książki. To taki automat, gdzie zbierasz symbole i masz szansę na darmowe spiny. Pamiętam, że w pierwszej chwili pomyślałem: ""No dobra, kolejne 20 euro pójdzie w błoto"". Kręciłem bębny, patrzyłem na te kolorowe znaczki. Nagle włączyła się animacja – dostałem 15 darmowych obrotów. Nie zdziwiłem się, często tak bywa, że dostajesz darmowe spiny, a potem wygrywasz grosze. Ale tym razem było inaczej. Podczas tych darmowych obrotów trafiłem mnożnik x3, a potem jeszcze jeden. Kiedy animacja się skończyła, na saldo wpadło 187 euro. W pierwszej chwili pomyślałem, że to pomyłka. Przeliczyłem w głowie: 100 włożyłem, 187 mam. Jestem na plusie. Coś niesamowitego.